Becoming Green(er). #GreenPancake Month 2017

Green Green Green! Happy #PancakeSunday y´all! Greens in my pancakes again! My green March theme continues with round 2 – after last years collection : LINK.

What am I talking about? My #GreenPancake month to start into spring time! The 4 green, superfood-themed/inspired creations of 4 sunny (mostly) Sundays. This year I took it one step further : Moringa, Green Kale, Buckhorn and, last but not least, Chlorella. There´s honestly no better way to welcome the warmer days and to celebrate the green color than with these pancake creations.

Nothing more to say but: Take a look, get inspired, try out and add greens into your days! Also for happiness.

Grün Grün Grün. Schönen #PancakeSunday an euch alle! Meine Pancakes wurde wieder grün! Mein grünes März-Thema geht in Runde 2 – nach der Kollektion des Vorjahres : LINK.

Von was ist die Rede? Mein #GreenPancake Monat zum Frühlingsauftakt! 4 grüne, Superfood-inspirierte Kreationen an 4 sonnigen Sonntagen (großteils). In diesem Jahr wagte ich den nächsten Schritt : mit Moringa, Grühkohl, Spitzwegerich und, zu guter Letzt, Chlorella. Ehrlich gestanden kann ich mir keine bessere Art vorstellen die warmen Tage des Jahres willkommen zu heißen und die grüne Farbe zu feiern, als mit diesen Pancakes.

Nichts mehr Hinzuzufügen, außer: Werft einen Blick drauf, lasst euch inspirieren, probiert aus und bringt mehr Grünzeug in euren Alltag! Auch für die Freude an der Freude.

Are you ready? // Bereit für die Pancakes? :

  • Moringa Pancakes 
  • Green Kale Pancakes // Grünkohl Pancakes
  • Buckhorn Pancakes // Spitzwegerich Pancakes
  • Chlorella Pancakes

You need // Ihr benötigt :

  • 2/3 cup buckwheat flour (non-glutenfree idea is 1 cup whole grain spelt flour) // 2/3 Tasse Buchweizenmehl (nicht-glutenfreie Möglichkeit ist auch 1 Tasse Vollkorn-Dinkelmehl)
  • 1 tbs baking powder // 1 EL Backpulver
  • 3/4 cup water or dairy free milk of choice // 3/4 Tasse Wasser oder Pflanzenmilch der Wahl
  • 1/2 mashed banana (Optional) // 1/2 zerdrückte Banane (Optional)
  • 1-2 tbs raw cacao and/or carob powder (Optional) // 1-2 EL Rohkakao- und/oder Karobpulver (Optional)
  • 1 tsp chia seeds (Optional) // 1 TL Chia Samen (Optional)
  • 1 tsp vanilla (Optional) // 1 TL Vanille (Optional)
  • 1 tsp cinnamon (Optional) // 1 TL Zimt (Optional)
  • Further spices of choice (Optional) // Weitere Gewürze der Wahl (Optional)
  • Sweetener of choice as needed // Süßen nach Belieben
  • Oil for the pan (Optional; coconut oil) // Öl für die Pfanne (Optional; Kokosöl)

Specials // Speziell :

  • Moringa Pancakes : 1-2 tsp Moringa powder (Aduna) // 1-2 tsp Moringa Pulver (Aduna)
  • Green Kale Pancakes // Grünkohl Pancakes : 1-2 tsp Green Kale powder (Lebepur / Feinstoff) // 1-2 tsp Grünkohl-Pulver (Lebepur / Feinstoff)
  • Buckhorn Pancakes // Spitzwegerich Pancakes : 1-2 tsp Buckhorn powder (Lebepur) // 1-2 tsp Spitzwegerich-Pulver (Lebepur)
  • Chlorella Pancakes : 1 tsp Chlorella powder (PureRaw) // 1 TL Chlorella Pulver (PureRaw)

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Mix the dry ingredients (flour, baking powder, superfood powder spices) in a bowl. Then add liquid and stir until well combined! Now also add further spices, and other desired and needed ingredients to taste and finish. Heat oil in a pan and bake the pancakes on both sides.

Die trockenen Zutaten (Mehl, Backpulver, Superfood Pulver, Gewürze) in einer Schüssel vermischen. Dann die Flüssigkeit hinzugeben und gut verrühren! Jetzt könnt ihr noch die weiteren Gewürze und alle weiteren, benötigten Zutaten hinzufügen. Öl in der Pfanne erhitzen und die Pancakes auf beiden Seiten backen.

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